Daca esti aici...poate ca..si tu ca si mine, iubesti sa daruiesti.

Daca nu, atunci pregateste-te sa te redescoperi... in lucrurile simple.

Enjoy...and give me a feedback!

duminică, 28 decembrie 2008

Fursecuri de Craciun




Asa cum imi doream nespus...anul acesta am reusit sa fac multe bunatati in Ajunul Craciunului...in care am pus cu adevarat tot sufletul.

Ceea ce am facut este o pata de culoare printre retetele la care apelez zilnic. Am sa atasez niste poze cu care am sa te conving...ca o data pe an este Craciunul si asta inseamna enorm pentru mine :).

La multi ani !

Prima reteta este cea de Fursecuri cu nuca, este o reteta din revista Cofetaria de Ajun, sectiunea Prajiturelele Mosului, retete scanate si publicate de Laura Sava, o gospodina desavarsita…pe www.culinar.ro

1) Fursecuri cu nuca / nuca de cocos

Ingrediente :

  • 200 g unt inmuiat la temperature camerei
  • 175 g zahar
  • 2 oua, separate
  • 300 g faina
  • 100g nuci taiate
  • 100g cocos
  • Rahat, bucatele de caise uscate.

Mod de preparare :

  1. Se incalzeste cuptorul in prealabil.
  2. Se freaca untul cu zaharul, pana cand amestecul devine cremos.
  3. Se adauga pe rand galbenusurile si faina si se amesteca.
  4. Se imparte compozitia in doua, modelandu-se cate 30 de bilute din fiecare parte.
  5. Se bat albusurile spuma.
  6. Bilutele se ung cu albusul batut si primele 30 se dau prin nuca pisata. Celelalte 30 se dau prin nuca de cocos.
  7. In mijloc de infig dupa preferinte bucatele de rahat sau caise uscate.
  8. Se dau la cuptor 15-20 de minute.

si

Pofta bunaaaa bunaaaa!!!

Cea de-a doua reteta, Lămâiţe glazurate, o minunatie…o am de mult timp…i-am pierdut “radacinile” insa am adaptat-o la poftele mele si a iesit in felul urmator :

2) Lămâiţe glazurate

Ingrediente :

  • 250g faina
  • 200g unt
  • 1 ou
  • 2 pachetele zahar vanilat
  • 100 g zahar
  • 1 praf de copt stins in zeama de lamaie
  • Coaja de lamaie
  • Esenta de lamaie
  • Colorant alimentar galben

Glazuri :

1. Glazura fondanta de la Dr Oetker cu aroma de lamaie + colorant alimentar rosu + ornamente colorate si diverse J

2. Marmelada de portocale + perlute decorative de zahar

3. Ciocolata Alba topita + ornamente de ciocolata

4. Ciocolata Alba topita + mac

5. Ciocolata cu lapte topita + Ciocolata alba rasa

6. Ciocolata cu lapte topita + cocos

7. Ciocolata cu lapte topita + praf de cappuccino Jacobs&Milka.

* Marmelata de portocale : 2 portocale + 4 linguri de zahar se fierb pana scad.

Lămâiţele glazurate sunt delicioase iar combinatiile de mai sus le recomand cu toata caldura. Niste delicatese!

Mod de preparare :

1. Se amesteca toate ingredientele cu mixerul.

2. Se dau o ora la frigider

3. Se intend foi si se realizeaza diverse forme : inimioare, braduti, stelute, ursuleti, etc.

4. Se dau la cuptorul incins in prealabil 15-20 de minute.

5. Se lasa sa se raceasca.

6. Apoi …se ia o doza mare de rabdare si …trecem la decorat.

7. Se ung fursecurile cu glazurile de mai sus si se orneaza cu diverse ornamente colorate sau de ciocolata, ori ciocolata rasa, tinandu-se bineinteles cont de combinatiile optime.

si

Pofta bunaaaaaa bunaaaa!!!

Iata-ma aici si pe mine...si imaginea de ansamblu

si

Eu cred ca Mosul a fost tare incantat avand in vedere cate cadouri a lasat sub bradutul meu.


Ps : cu aceste doua retete am participat la concursul Isabelei, una dintre culinaresele mele dragi.

Si, nu uita ...

Bucura-te de Sarbatori!

Un comentariu:

Laura spunea...

Foarte frumoase ti-au iesit, bravo!!!
Te pup ca m-ai ales ca "muza"! :P
...si felicitari pentru succesul de la concursul Isabelei! :)
La cat mai multe premii inainte!